Beste groep-8’ers,

Vanaf volgende week kunnen leerlingen uit groep 8 van de basisscholen zich weer aanmelden voor de scholen van voortgezet onderwijs. Voor deze leerlingen en hun ouders is dit een spannende periode. De stad Amsterdam telt maar liefst 62 scholen, kortom, de keuze is enorm. Van de ene kant is dat natuurlijk geweldig, zo’n rijk aanbod aan scholen die allemaal goed onderwijs verzorgen. De keerzijde is wel dat veel leerlingen een lijst met maar liefst 12 scholen dienen op te geven en dat valt niet altijd mee.
Alle scholen zijn goed, maar elke school is anders.  Mijn advies is om op zoek te gaan naar de scholen die het beste bij jou passen. Scholen waarop jij jezelf als toekomstige leerling vele jaren rond ziet lopen en waarop jij een onvergetelijke schooltijd tegemoet gaat. Zo’n school gun ik je van harte zo’n school en misschien is dat wel het Spinoza Lyceum.
Jij bent in ieder geval van harte welkom!

Jan Paul Beekman
Rector Spinoza Lyceum